Burmistrz Łaszczowa ogłasza otwarty konkurs ofert na realizacje zadań publicznych Gminy Łaszczów z zakresu kultury fizycznej w 2018r.

włącz .

BURMISTRZ ŁASZCZOWA

 

Na podstawie art. 11 ust. 2 i art.13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (Dz. U. z 2016 r., poz.1817 – j.t.), Rozporządzenia Ministra Pracy, Rodziny  i Polityki Społecznej z dnia 17 sierpnia 2016 r. w sprawie wzoru ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2016 r., poz. 1300) oraz Uchwały nr XXX/207/2017 Rady Miejskiej w Łaszczowie z dnia 28 grudnia 2017 roku w sprawie uchwalenia Rocznego programu współpracy Gminy Łaszczów z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (Dz. U. z 2016 r. poz. 1817)

OGŁASZA

otwarty konkurs ofert na realizację zadań publicznych Gminy Łaszczów z zakresu kultury fizycznej w 2018 r.

 

I. Rodzaj zadania:

Upowszechnianie kultury fizycznej, w tym:

-    propagowanie aktywnych form spędzania wypoczynku dzieci i młodzieży, organizacja rozgrywek i współzawodnictwa sportowego, udziału w zawodach i rozgrywkach sportowych, reprezentowanie Gminy w rozgrywkach międzyklubowych poza Gminą,

-    szkolenie kadr młodzieżowych i seniorów przez kluby sportowe

II. Wysokość środków  publicznych przeznaczonych na realizację tego zadania w 2018 roku

130.000 zł

Zasady przyznawania dotacji:

-    zasady przyznawania dotacji określają przepisy  - ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2017 r., poz. 2077)

-    dotację otrzyma podmiot którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą i zostanie wybrany w niniejszym postępowaniu konkursowym

IV. Termin i warunki realizacji zadania:

-    zadanie powinno zostać zrealizowane do 31 grudnia 2018 r.

-    podmiot wyłoniony składa z realizacji zadania sprawozdanie merytoryczno-finansowe na druku stanowiącym załącznik nr 5 do Rozporządzenia.

-    szczegółowe warunki realizacji, finansowania rozliczania i kontroli zadania zostaną uregulowane w umowie zawartej pomiędzy Burmistrzem Łaszczowa a Oferentem.


V.
Termin składania ofert:

-    oferty wraz z załącznikami należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem na kopercie „Otwarty konkurs ofert  na upowszechnianie kultury fizycznej ” w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Łaszczowie ul. Chopina 14, do dnia 20-03-2018 r. do godziny 15.30.

-    ofertę należy przygotować na formularzu, który stanowi załącznik nr 1 do Rozporządzenia z uwzględnieniem art.14 Ustawy

-    oferty niekompletne bądź z błędami formalnymi nie będą brały udziału w konkursie

VI. Termin, tryb i kryteria  stosowane przy dokonywaniu wyboru ofert:

-    w celu przeprowadzenia konkursu Burmistrz powołuje komisję  konkursową, zwaną dalej „Komisją”.

-    posiedzenie Komisji na której nastąpi otwarcie Ofert i ich ocena formalna odbędzie się dnia 21-03-2018 r. o godz. 10.15 i jest jawne

-    Komisja przy opiniowaniu Ofert stosuje między innymi następujące kryteria:

  1. zgodność oferty z Ustawą
  2. ocena przedstawionej kalkulacji kosztów realizacji zadania
  3. ocena możliwości realizacji zadania przez Oferenta
  4. ocena dotychczasowej współpracy z Oferentem, jego osiągnięcia, dokonania, doświadczenie organizacyjne, zasoby kadrowe wpływające na realizację zadania,
  5. uwzględnia planowany przez organizację pozarządową wkład rzeczowy, osobowy, w tym świadczenia wolontariuszy i pracę społeczną członków

-     Po zatwierdzeniu przez Burmistrza wyniki konkursu zostaną ogłoszone na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w  Łaszczowie oraz w Biuletynie Informacji Publicznej i stronie internetowej urzędu http://www.laszczow.pl/

-     Szczegółowe informacje dotyczące konkursu można uzyskać w Urzędzie Miejskim w Łaszczowie, pok. nr 9.

VII. Koszty realizacji zadań publicznych z zakresu upowszechniania kultury fizycznej:

Wysokość środków publicznych przeznaczonych w 2015 r. – 140.000 zł

Wysokość środków publicznych przekazanych w 2016 r. – 130.000 zł.

Wysokość środków publicznych przekazanych w 2017 r. – 130.000 zł.

 

 

Informacja dla przedsiębiorców

włącz .

Profil zaufany dla przedsiębiorców

 

Przedsiębiorco, załóż Profil Zaufany już dziś!

Profil Zaufany to bezpłatne narzędzie, dzięki któremu można załatwić sprawy urzędowe bez wychodzenia z domu, online w serwisach administracji publicznej. Warto założyć go jak najszybciej – przede wszystkim już teraz powinni to zrobić przedsiębiorcy.

Od 1 stycznia najmniejsi przedsiębiorcy – płatnicy VAT, zatrudniający do 10 osób, o obrotach nieprzekraczających 2 mln euro rocznie (także prowadzący jednoosobowe działalności gospodarcze) - najpóźniej do 26 lutego 2018 r. po raz pierwszy muszą wysłać do systemu Ministerstwa Finansów Jednolity Plik Kontrolny (JPK_VAT). JPK_VAT przesyła się wyłącznie elektronicznie.

Z Profilem Zaufanym na pewno Ci się uda.

JPK_VAT to zestaw informacji o operacjach gospodarczych przedsiębiorcy za dany okres. Przesyła się go wyłącznie w wersji elektronicznej. Dane pobierane są bezpośrednio z systemów finansowo-księgowych przedsiębiorstwa. JPK posiada określony układ i format (schemat xml), który ułatwia jego przetwarzanie.

Do prawidłowego złożenia i wysłania Jednolitego Pliku Kontrolnego potrzebny jest certyfikat kwalifikowany lub Profil Zaufany (eGO). JPK trzeba też uwierzytelnić.

Więcej o JPK – TUTAJ.

Mikroprzedsiębiorcy, którzy nie chcą mieć problemów z przesłaniem JPK_VAT, już dziś powinni  bezpłatnie założyć Profil Zaufany. To proste!

Zwrot podatku akcyzowego w 2018 r.

włącz .

Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi
informuje:


Każdy rolnik, który chce odzyskać część pieniędzy wydanych na olej napędowy używany do produkcji rolnej
powinien zbierać faktury VAT

  • w terminie od 1 lutego 2018 r. do 28 lutego 2018 r. należy złożyć odpowiedni wniosek do wójta, burmistrza lub prezydenta miasta, w zależności od miejsca położenia gruntów rolnych wraz z fakturami VAT (lub ich kopiami) stanowiącymi dowód zakupu oleju napędowego w okresie od 1 sierpnia 2017 r. do 31 stycznia 2018 r.,
  • w terminie od 1 sierpnia 2018 r. do 31 sierpnia 2018 r. należy złożyć odpowiedni wniosek do wójta, burmistrza lub prezydenta miasta, w zależności od miejsca położenia gruntów rolnych wraz z fakturami VAT (lub ich kopiami) stanowiącymi dowód zakupu oleju napędowego w okresie od 1 lutego 2018 r. do 31 lipca 2018 r. w ramach limitu zwrotu podatku określonego na 2018 r.

       

Limit zwrotu podatku akcyzowego w 2018 r. wynosi:
86,00 zł * ilość ha użytków rolnych

Pieniądze wypłacane będą w terminach:
3 - 30 kwietnia 2018 r. w przypadku złożenia wniosku w pierwszym terminie

1 - 31 października 2018 r. w przypadku złożenia wniosku w drugim terminie

gotówką w kasie urzędu gminy lub miasta, albo przelewem na rachunek bankowy podany we wniosku.